onsdag 10 juni 2009

Puff out

På gymnasiet fanns det en lärare som jag såg upp till oerhört mycket. I början var jag väldigt naiv och beundrade allt hon gjorde, i mina ögon kunde allt som var värt att veta och hennes ord var lag. Döm min förvåning när hon tog upp en cigarett och tände på. Det är ju inte så att hon egentligen är sämre på vad hon gör bara för att hon väljer att röka, men hela min bild av henne förändrades.
Jag förstår ju att ingen människa är fullkomlig och att alla har fel och brister. Fast jag tror inte på riktigt att någon med alla cornflakes i paketet fortsätter att röka sina äckliga cigaretter. Som rökare får du jobba dubbelt så hårt för att över huvud taget vinna någon någon som helst respekt hos mig.

När dessa jobbiga, intelligensbefriade typer kommer i min väg på stan eller vid busskurer, (där de absolut ska stå under taket och ge även alla omkring cancer) drar jag i mitt inre fram ett automatvapen och mejar ner dem. Fast det ska jag kanske inte avslöja högt, för då knackar väl farbror polisen på min dörr snart.

1 kommentar:

Helen sa...

Får man fråga vem läraren var? Håller med om att cigg är skitäkligt!