fredag 12 juni 2009

Envis som en åsna

Jag valde helt rätt dag för att inte arbeta i stallet, känner jag nu när jag kikar ut genom fönstret och betraktar hur blommorna och träden nästan dukar under för de tunga regndropparna. Kände hur det eskalerade när jag var ute och sprang, det var en alldeles kvävande värme och molnen tornade upp mörka och hotfulla. Hann precis in under tak.
Under gårdagen red jag Ior igen, vilket jag inte gjort nu på ett tag. Vi hade ett par rejäla duster och hon stod på bakbenen lite då och då när hon inte alls tyckte att hon skulle göra som jag ville. Men hellre en häst som reser sig upp än en som exploderar åt alla håll och kanter, så som Falconi och Fergie kan göra. Efter ett tag kom vi faktiskt överens och hon liknar mer och mer sin syster, alltså Pip. Jag tror att hon kan bli riktigt fin hon också.

Inga kommentarer: