onsdag 24 juni 2009

Mjuk och fin som smält smör i solen

Jag kan nästan garantera att jag är den enda i Sverige just nu som knallar runt med gummistövlar. Men jag har precis införskaffat ett par nya så här lagom till solen behagar dyka upp igen, och de måste ju användas. Jag känner mig faktiskt mycket ballare i mina mossgröna stövlar än i det enda paret högklackade små sakerna jag har hemma. De står för övrigt längst in i garderoben och har använts två gånger, vi hör liksom inte riktigt ihop. Sånt kan andra larva sig med och vingla runt på.

Falconi gick gudomligt bra idag, han var mjuk som smält smör och han gjorde vad han skulle innan jag knappt hann tänka att jag skulle be honom göra det. Måste ha varit gårdagens mysiga kvällshoppning i en av sundbyhagarna. Vad fiiin du ee, Falconi.
Nu ska jag hem och duscha, borsta håret och dra mig in mot stan. Filosofera med Marre om allt och inget. Vi löser nog världsproblemen idag, ska ni se.
Kanske får gummistövlarna hänga med de också.

1 kommentar:

Daniel sa...

Ser framför mej hur fiiin falconi e!