tisdag 2 juni 2009

Jag är inte rädd, jag kan flyga..

Den här hemska händelsen med det försvunna planet från Air France har påverkat mig starkt. Jag är inte alls flygrädd, egentligen, jag tycker det är rätt fantastiskt att sväva där ovanför molnen och luta min panna mot det lilla fönstret och se dem färgas av solen. Jag älskar både själva flygningen och att befinna mig på en flygplats. Men att planet bara har försvunnit utan ett spår gör att jag får rysningar ända ut i fingerspetsarna. Det är en sak om det havererar och kraschar, men just att ingen vet någonting om vad som har hänt. Som Marre sa, det kanske har försvunnit in i en annan dimension..

Jag bara önskar, att det som genom ett mirakel, ska ha nödlandat på en fin ö i havet med gudomligt snälla invånare som bjuder dem på kokosnötter och grillad fisk.

2 kommentarer:

Helen sa...

Ja, om det vore så väl. Tydligen har de hittat delar av planet så det mesta tyder på att det störtat.

karlzon sa...

Olyckan med flygplanet är verkligen jätte hemsikt :S

men jag skulle med vilja vara på den ön o få cocosnötter o grillad fisk ;) det lät iaf gott!

ha en bra dag! du skriver bra :)