fredag 26 juni 2009

King Cool

Jag har alltid så många fina idéer om vad jag ska skriva här, de dyker upp när jag minst anar det. När jag sitter och rider, på tunnelbanan eller när jag ska sova. Men sen när jag står här framför datorn (ja, står) så är allt som bortblåst. Jag tänker inte tjata om att det är stekhett ute eller att sommaren är så underbar. Det är liksom så självklart och uppenbart att det inte behöver sägas. Bara slöseri på bokstäver.

Dagens stora händelse, the King of pop har kolavippat. Jag minns en dag då jag fortfarande gick på dagis, en annan liten tjej och jag står vid staketet i den stora rasthage vi släpptes ut i lite då och då. Jag frågar henne vilken hennes favoritmusik är och hon svarar efter en stunds fundering "jaa...jo...jag gillar Den sommartid nu kommer". Jag knycker på nacken och svarar högtravande att jag minsann lyssnar på Michael Jackson. Då var jag cool.

2 kommentarer:

Joel Alvarez sa...

Jag bokstavligen avgudade honom som barn. Speciellt i dagisåldern. Mamma skrev nyss o påminde mig om just det. Hur jag hade lärt mig Moonwalk.

Daniel sa...

Wow, tuff barn du var!!