torsdag 22 april 2010

Som det strålar från ditt hjärta

Ännu en kväll i baren, med fotboll på tvn och en brasa i öppna spisen. Nåväl.. det var väl en nästan-brasa eftersom någon bestämde sig för att leka med kartonger, tändvätska och tändare. Män växer då aldrig upp, det kommer alltid finnas en speciell relation mellan dem och att fjutta eld på saker och ting. Så länge det sker inom säkra ramar så går det väl an.

Josep var inte här under förmiddagen så jag longerade och red hans hästar, plus göra mitt vanliga arbete med unghästarna. Men på något sätt gillar jag det ändå, när jag kan planera hela dagen som jag vill utan att behöva anpassa mig efter någon. Vanligtvis har jag det bara så på eftermiddagarna, eftersom jag annars passar upp på både honom och Mari från morgonen fram till siestan. Red söta Milano (som har börjat gå riktigt fint sen Josep tog över honom), starka Capitan som jag fortfarande är helt slut i armarna och handlederna efter. Men efter några galopper blir han mjuk och fin och går som en klocka. Även Luis såklart. Jag snor honom så ofta jag kan. Han är en go och rund liten häst, men med MYCKET power. Så han känns ganska maffig ändå när man sitter där uppe. När allt väl klaffar kan man bara glida runt och känna sig hur duktig som helst. Men det är Luis som ska ha cred. Vilken kuse.

Solen har hängt med oss hela dagen, så jag kunde ligga och läsa min bok på murkanten på lunchen medan jag fick lite färg på mina bleka ben, som har gömt sig under ridbyxorna allt för länge. Gregorio bestämde sig för att ge även mig en dusch när jag stod och spolade av en hästarna. Behärskade mig när han frågade om allt var lugnt och jag log med mungipan och muttrade fram ett "Si si, todo bien". Smög sedan och ställde fram en hink med vatten vid en av buskarna och när de började fodra hästarna log jag mot honom för att därefter, när han vände ryggen till ge honom en välförtjänt dusch han med. Förstår inte vad han blev arg över. Är man med i leken får man leken tåla.

Någons kläder blev visst lite våta. Men det var då inte mina.


Dagens låt är "Hjärta" med Kent. Jag har haft den på repeat större delen av dagen och inte tröttnat än. Har inga planer på att göra det heller. Kärlek till hjärta.

Inga kommentarer: