måndag 26 april 2010

Im awake again

Slog upp mina blå redan innan sju så här på min lediga måndag. Oförskämt pigg eftersom jag sov middag igår, så jag kunde lika gärna gå upp och göra nåt vettigt. Släppte ut skolhästarna som arbetat hårt hela veckan och förtjänar lite bus. Till och med Petete gjorde några språng. En kaffe till mig och tvätta kläderna i en foderhink eftersom tvättmaskinen fortfarande är paj. Känner mig som en bondmora när jag står där och knådar mina kläder.

Solen hälsar på idag också och jag känner hur känslorna hittar tillbaka in i mina celler. Eller är det nya känslor som byggs upp? Ut med det gamla och in med nytt. Utrensning. Hur som helst så känns det bättre nu när min kropp har vaknat till liv igen, det var som att någon tryckt på pausknappen och jag var i offline-mode konstant. Kan lyssna på musik igen, ville inte riktigt göra det under de här dagarna då musik förtjänar att kännas till.


The song of the day är Jonna Lee- In the mood for you.

Happyfejs!

Inga kommentarer: