onsdag 21 april 2010

John Blund is in my team again

Jag har inte ens reflekterat över att sedan jag flyttade hit har inte mina sömnproblem behagat hälsa på knappt en endaste gång. Jag vet inte var de har tagit vägen eller vem de besvärar nu, men jag vill inte heller veta. Hur många nätter har jag inte legat och vridit och vänt och flyttat runt i både säng och till andra platser som soffa, golv eller balkong. Tankar och bilder som tränger sig på och skickar en tillbaka till det förflutna. Det krävs tydligen ett Barcelona för att bli en harmonisk människa.
Jag tackar solen. Jag tackar människorna. Jag tackar alla underbara hästar. Jag tackar min bästa vän här för all tid och kärlek jag får. Jag tackar mig själv för att jag är här.

Nu ska lille räv-haren (som Brita uttryckte det) Arco och jag förflytta oss till sängen så att jag kan få vakna upp till ännu en fin, ny dag i livet. Kanske kommer någon och erbjuder mig en morgonpuss och kaffe även imorgon bitti..

Inga kommentarer: