torsdag 1 april 2010

Lazy me. Lazy you. Lazy us.

Himlen öppnade sig och det var bara att plocka in allt snabbt som attans och slänga in hästarna i boxarna igen. Det tackar mina ögon för. De är lite trötta och tunga på grund av att jag inte alls har någon lust att sova om nätterna. Det är faktiskt sablans tråkigt. Är hellre med Salva, sitter framför dumburken eller läser alla mina böcker som jag fick när familjen var nere. Eller som härom natten när jag tog en varm dusch istället och satte mig sedan på brunnen här utanför under stjärnorna med en kopp te. Men det får jag betala för när jag ska jobba nästa dag. Kanske kan man uppfinna något super-piller som ersätter sömnen? Eller så dricker man bara mera kaffe. Kaffe is the shit.


Om några små timmar sätter sig Brita på planet från Arlanda med hela hennes härliga härlighet och medtagande messmör och svenska tidningar åt mig. Hon anländer inte förrän sent i natt, men den som väntar på något gott.. (och nu pratar jag inte om messmöret).
Jag hade planerat att återvända till Sverige i maj, till kungsträdsgårdens alla härliga körsbärsträd i blom och Stockholms underbara nätter. Men som det ser ut nu vill jag inte lämna mitt nyfunna paradis på ett bra tag. Jag ska inte strula till livet när jag äntligen hittat en plats där mitt hjärta känner ett lugn som det inte har fått uppleva på länge. Det kommer göra ont att komma tillbaka och inse att jag aldrig kommer att få uppleva bitar av livet igen som jag har älskat så mycket. Jag sitter hellre häär, och luuktar på blommorna..

Inga kommentarer: