tisdag 20 april 2010

Hear you me, my friends

Jag älskar musik. Jag menar att jag verkligen älskar musik. Hur kan man inte göra det med ett under som kan påverka en människas känslor så starkt. Finns det någonting annat som på bara några få sekunder få en person att känna sig sorgsen, känna sig arg, bli starkare, få lyckokänslor eller fälla ett par tårar? Jag måste ha musik till allt jag gör. Har jag bara mina toner skulle jag kunna sitta instängd i en liten låda i sjuttioåtta timmar utan problem.
Hur snabbt kan vi inte förflyttas tillbaka till en tid eller en plats genom en speciell låt? Eller känna en persons kärlek trots att denna befinner sig på mils avstånd?

Musik är en gåta. Ingen vet hur det skapades eller av vilken anledning det uppkom i evolutionen. I motsats till de känslor som mat, dryck, samtal och sex kan utlösa finns det ingen omedelbar logisk förklaring till varför motsvarande känslor för musik existerar. Meningen med musik är lika oförklarligt som livet. Men jag skulle då inte kunna leva utan något av dem.

Just nu är..

Melpo Mane - I adore you
Bat for lashes - Daniel
The sounds - Night after night
Minor Majority - Think Im up for you and I
Kent - Hjärta
Norah Jones - Chasing pirates
Aha - The sun always shine on tv
The smiths - Panic
Melissa Horn - New York
Tune Robbers - Mad world
Moto Boy - Young love
Michelle Featherstone - Coffe and cigarettes
Lisa Ekdahl - I tveksamhetens tid
Coldplay - Trouble
Lady Gaga - Speechless
John Mayer - Who says
Cheryl Cole - Fight for this love
Håkan Hellström - Det är så jag säger det
Aaron Thomas - Made of wood
Jimmy eat world - Hear you me
Leona Lewis - I got you
The Do - At last

... the shit!

Inga kommentarer: