tisdag 30 juli 2013

Under my umbrella

Som regnet har spolat den varma asfalten idag. Dagen in och hela dagen lång. Det har regnat nedåt och det har regnat i sidled, gett näring åt den torra grönskan och  satt paraplyer i vädret. Jag är ledig och jag måste erkänna att jag knappt stuckit näsan utanför dörren idag. Okej, jag har inte satt en kroppsdel utanför dörren idag. Har läst otroligt mycket och timmarna har smugit sig iväg ändå. Camilo slutar jobbet snart och ska få bli upphämtad.
Snart är min ledighet slut och jag ska få återgå till mitt kära fem-kampande. Äntligen! Men innan dess ska jag hålla lite lektioner för människor och deras fyrbenta i stall lite här och där.
Jag kan inte beskriva lyckan av att Christina och hennes dotter Hanna har köpt Jerzy. Det betyder att jag kommer att få rida honom ändå. Det blev bra till slut. Även om tråkiga saker har behövt att hända.. Gashek finns för alltid med i våra hjärtan. Vita, långbenta drömhästen.

Inga kommentarer: