torsdag 11 juli 2013

And. Action!

Jag har nu slutit fred med Lustiga Huset. Inte människorna där alltså, de har alltid varit trevliga.. men själva arbetsplatsen. Jag har väl varit lite bitter över att ha en paus från femkampandet och inte ens få vara på Insane, även om jag förstår att de tjänsterna var tillsatta redan från början. Jag ska vara lycklig bara jag får vara på attraktion istället för spel den här perioden när det är högsäsong och inga femkampsgäng är inbokade. Men alltså.. Lustiga. Kroppen tar stryk och det är så yttepyttesmå gästmöten (även om man kan göra dem awesome också), men jag är numera van vid att ha mina gäster som mina i två och en halv timma. Men nu får jag ge mig själv en smäll på käften och säga till mig själv att stå ut och göra det bästa av situationen. Det finns fördelar med Huset ändå. Dagarna blir liksom lite finare och lite bättre om man ser det från den sidan.

På söndag ska jag och en vän åka och provrida en häst åt henne. Eller jag ska rida eftersom hon är väldigt gravid, men vill ha en fin häst i alla fall. Så jag ska få rida denna store fux som står i Skåne och sen ge mina råd. Ska bli roligt att få hänga en hel dag med henne, det var länge sedan vi sågs ordentligt.

Inga kommentarer: