måndag 15 juli 2013

Till Skåneland och tillbaka

Igår morse, väldigt tidigt på morgonen plockade Amanda och Anette upp mig och vi begav oss nedåt i landet. Dessa sex-sju timmar det tog för oss att ta oss nedåt för att titta på hästar som Amanda var intresserade av att köpa, de försvann på ett kick, eftersom vi konverserade om allt mellan himmel och jord. Det var inte många minuter i sträck det var tyst i bilen.
Den första hästen vi var och kikade på var en stor fux-valack som hette Rolex. Himla trevlig kille och en underbar gård som ägdes av en familj vars döttrar hade ponnier de tävlade varje helg. Så mamman hade inte riktigt den tiden som behövdes åt honom. Gravida Amanda filmade, jag red och Anette studerade. Han var trots sin storlek väldigt lyhörd och lättflyttad. Fin kille som jag gärna haft själv. Vi tog oss en titt på gårdens andra hästar, även Rolex mamma. Förälskade mig i hans syster Romancia som var otroligt stor och vacker.
Vi stannade till vid en hamburgerbar och stoppade i oss en bit, där även Royne Zetterman satt och åt. Sen tog han sin hästbuss och begav sig iväg. Så gjorde vi.
Det andra stallet låg längre ut på landet och en äldre mor med sin vuxna dotter tog emot oss. De hade just köpt gården och hade inte många hästar just nu. Stoet Diana stod färdigknoppad och fin när vi kom. Vi tog oss ut på gräsbanan de hade bakom stallet och trots att det nu hade börjat blåsa rejält rörde hon inte en min. Det tog en stund för oss att komma överrens, jag hade gärna fortsatt lite längre för hon blev bara trevligare och trevligare.
Vi tackade för oss och började den långa resan hem igen. Funderade kring hästarna och allt däromkring. Det blir bra det här.
Jag hade en fantastiskt rolig dag med min fina vän Amanda och hennes tränare Anette. I needed it. Tack.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt! Att resa med vänner är alltid kul. Att få rida fina hästar är inte heller så dumt!
Haresåbra!
/Syvonne