söndag 6 januari 2008

Roadtrip

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Idag är det dimmigt och fuktigt.
Men ändå inte kallt.
Luktar svensk sommar.
Luktar min stuga.
Min stuga och mina älskade hästar.
Nej.

Ska hoppa in i duschen och få i mig fruksost. Sedan bär det av till Panama city, där Tina ska hålla ridlektioner. Sedan far vi igenom Tallahasse ner mot Orlando, där vi ska stanna i en liten stad i närheten för att hälsa på några vänner. Därifrån ska vi ta en avstickare in till en by där det bor "moderna häxor" och annat spåtantstjaffs med tarotkort och andra spirituella prylar. Ska bli intressant.
Därefter ska vi nog ner till Miami Beach, även där har finns ett par bekanta som vi ska stanna hos. Däromkring samlas hela Floridas hopp- och dressyrelit för vinterträning.
Efter det far vi igenom Everglades och ner till Key West.
Detta kommer ta ungefär två veckor och jag har ingen aning om hur tillgången till dator kommer att se ut, så kan nog inte uppdatera mig här så ofta nu.

So long!

Inga kommentarer: