lördag 19 januari 2008

Ballerina on a ribbon (poem by Tom)

Michelle,
This slight, light, lovely woman with bright blue eyes...
Dancing on a string before muscled guys
Arabesque, first position, feet put to the test
Now fifth positon, steady, this girl is the Best!


Det är inte varje dag man får en sådan fin dikt. Tinas vän Tom blev tydligen imponerad av min lindansarförmåga och skickade dessa rader i ett mail med en hel del bilder från när vi var och klättrade senast. När jag skaffar ett eget hus så ska jag ha en lina i mitt vardagsrum. Mellan mitt 720-liters akvarium och min myshörna med stora fluffiga kuddar. Det blir perfekt.

Idag var vi med Jonas på hans arbete där hans företag i Clearwater ska revovera världens största hotell som enbart är byggt i trä. Det var en maffig byggnad måste jag säga. Det går inte att beskriva hur stort detta hus var, det var flyglar hit och korridorer dit. Ett sådant man bara drömmer om att få springa runt i som barn och leka kurragömma. Även om det skulle ta ett par dagar att leta igenom denna enorma skapelse (man skulle ju hinna hungra ihjäl innan någon hittade en).
Vi for sedan runt hela St Pete för att uträtta en massa ärenden och handla. Börjar faktiskt bli lite trött på att sitta i den där bilen. Mina ben blir så fruktansvärt rastlösa. De bara hänger där och skriker om att få bli använda. Sedan var vi på en urmysig restaurang kallad Bonefish och nu ska jag hoppa i säng.
Snipp, snapp, snut. Så var dagen slut.

Inga kommentarer: