tisdag 25 maj 2010

Varma strålar, röda gubbar och bruna axlar

Stopp. Stilla. Stanna. Nu är det perfekt. Drar ett djupt andetag för att få in så mycket lycka som möjligt. Har sovit dåligt i natt på grund av att vissa av hästarna har bankat i sina boxar eller lekt med sina saltstenar, fört ett himla oväsen och gud vet vad. Sov med fönstret öppet så jag kunde ryta till åt dem som står närmast, men det gjorde bara att jag istället vaknade halvfrusen och stel i kroppen. Är lite sömnig i ögonen och mossig i huvudet, men det gör ingenting. Det är redan shorts och linne-väder, jag äter ägg och jordgubbar till frukost, har världens bästa jobb och jag vill bara kasta mig upp på Nena och Ingrato igen för att fortsätta där vi avslutade i helgen. Fortfarande hög på berömet och hjärtat fullt av kärlek. Gosh, inte trodde jag att jag skulle snubbla in i någon här. Men jag är nog allt lite kär i den där Zorro.

Gårdagens lediga dag var het och slapp

Inga kommentarer: