söndag 23 maj 2010

Mr Pink

Igår kom Josep i en rosa pikétröja. Jag hade gjort i ordning Turyn med röda benlindor och schabrak, jag suckade och så KAN det ju bara inte se ut.. men med glimten i ögat. När han därefter skulle träna Capitan kunde jag inte låta bli att låna Mari´s prylar. Jag tror häststackaren skämdes lite där han stod i all sin rosa prakt. När Josep fick se honom frågade han om detta var min eller Mari´s idé och jag ryckte bara på axlarna och svarade att han hade ju samma färg på sin tröja.. Han tittade ned på kläderna och sa uppgivet "This was the last time that I wear pink!". När han kom ut till ridbanan stod det tre byggarbetare vid staketet mot vägen och såg oerhört macho ut och studerade honom där han kom skrittandes. Kanske fick hans manlighet en liten törn där. Nästa häst jag fixade i ordning fick mörkblå utrustning, jag kan ju inte vara hur elak som helst. När han kom idag noterade jag att han bar svarta kläder.


Inga kommentarer: