söndag 2 maj 2010

Det är den andra maj år tjugohundratio

Tunga och snabba regndrppar har fallit halva natten och mina öron och min snurrigt lyckliga själ höll dem sällskap. Tappade lusten att sova när kroppen har fångat de postiva känslorna igen, allt för många vakna timmar på min lilla vita soffa efter att Zorro åkt hem. Men det gör absolut ingenting, pyssla lite i några timmar och sen får jag återgå till att vara lat.

Idag är en dag att vara tacksam på. Jag är tacksam över världens bästa Barcelona. Jag är tacksam över mina fina vänner som håller mig kvar i deras liv via teknikens under. Jag är tacksam över alla vägar och val i livet som lett mig hit. Jag är tacksam över alla lärdomar livet gett mig. Tacksam över min finaste vän jag fann här. Jag tackar universum för min existens. Jag uppskattar att det låter mig finnas till, även om det bara är för ett litet tag om man ser till det stora hela. Jag är tacksam för den stund jag fått.


Inga kommentarer: