onsdag 19 december 2012

Så kan det gå

Jag har inte hållt er helt uppdaterade på sistone.. Det har hänt en del. Bara efter några dagar på den nya gården bland engelsmän, en irländare och en polack så cyklar jag hem från mataffären på kvällen, det visar sig vara en dum idé. Efter en bro bör jag svänga tvärt till höger, men Michelle svänger inte tillräckligt mycket. Så buller och brak. En meter rakt ner och det gör ont. Fruktansvärt ont. Kommer upp på cykeln igen och tar mig hem. Lyckas på något vis somna och nästkommande dag tar jag en smärtstillande och får skjuts till sjukhuset runt två på dagen. De konstaterar att mitt nyckelben är brutet och jag läggs in för en operation, då de har flyttat sig så långt ifrån varandra att det inte kommer att läkas av sig självt. Efter många långa timmar får jag in spruta och somnar på stört. Jag bara vaknar upp med en annan smärta i axeln och får lämna sjukhuset dagen därpå. Men inte en chans att jag kunde jobba i stallet nu. Suck.

Först tänker jag åka hem, men världens finaste Camilo säger att han kan komma ner och så jobbar vi tillsammans. På söndagen hittar han en billig biljett och tar sig ner till mig. Efter det händer det saker och ting så att jag måste lämna gården hur som helst. Jag och Camilo tar oss in till Rojales där jag först går till doktorn och kontrollerar mina stygn, därefter tar vi bussen till Alicante city. Här har vi bott på hostel nu i några dagar. De pengarna jag hade tänkt att resa till Chile till får gå åt här istället. Tänker inte låta Camilo åka hem direkt när han väl har kommit ner. Så vi promenerar runt här, äter glass, solar, badar våra fötter på stranden och bara är.
Det är helt okej det med.
Tänk att, att även med ett brutet nyckelben och varit tvungen att lämna sitt jobb, så kan man vara så här lycklig.

Inga kommentarer: