torsdag 6 december 2012

La ciudad de mi vida

Timmarna går lite för snabbt. Skulle kunna stanna resten av mitt liv här, jag älskar varje liten del av den här stan. Jag älskar att vara en del av den. Jag vill omfamna hela Barcelona och ge all min kärlek. Det är knappt så att jag kan spotta ute på trottoaren, det är som att göra det på en vän. Dessa dofter, varje gata är som konst och språket finns som poesi runt mig hela tiden. En och en halv dag kvar, sedan måste jag packa om väskan och bege mig mot flygplatsen. Alicante väntar. Jag har ont i benen av allt promenerande. Igår drog jag hela hamnen och stranden bort tills jag inte orkade mer. Solen sken i mitt hår och jag blev alldeles varm i kroppen.














1 kommentar:

Anonym sa...

varför inget jobb nära Barcelona då? Varför Alicante?
/Syvonne