fredag 28 december 2012

Karma?

Jag förstår inte. Har jag varit så dum? Tycker universum att jag förtjänar detta? Jag som alltid har haft sådan tur i sådana här situationer, tycker jag. Men när jag tänker efter.. så har jag också lyckats kaosa till det rätt så ofta. Som nu. En (massa raderade fula ord) bankomat mitt på La Rambla tyckte att det var en bra idé att sluka mitt kort. Stod där och väntade en väldans massa minuter på att det skulle ploppa ut igen. Men icke. Det fungerade inte ens att sparka lite på den. Får ringa ett nöd-nummer till visa som står på automaten. De ska skicka ett emergency-card, om min bank går med på det. Går morloken upp till hostelet igen.
Dagen efter kontaktar jag själv Nordea, men de säger att de inte kan göra ett skvatt eftersom jag inte har min personliga kod. Denna kod används endast vid förenklad inloggning och vid mobil-appen. Men eftersom jag inte använder varken förenklad inloggning eller har en mobil med app, så finns den inte lagrad i min minnesbank. Gah! Så. Finns inte något som helst sätt att lösa det på tydligen. De kan skicka kontanter, men.. hur köper man flygbiljetter hem igen med kontanter?
Som tur är, tur tur tur, har man underbara människor hemma i Sverige som ställer upp. Vad skulle jag göra utan er? Kommer i alla fall hem nu, men får leva super-snålt tills dess. Den billigaste flygbiljetten låg på den 10 januari, det gick på ett ut att stanna och betala hostel eller att betala flygbiljetterna på två och ett halvt tusen var. Suck. Jag har åtminstone min Camilo med mig hela tiden.
Tack igen, Tina.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men! Tur att du fick hjälp i alla fall!
/Sy