söndag 2 december 2012

Congrats

Ögonen vattnas när jag ser alla underbara hästar och fantastiska ryttare som presterar i Globen. Och att Tinne gick och tog hem segern! Superduper-roligt, verkligen. Grattis Sara, Anton och Tinne. Vilken fantastisk sport jag får vara delaktig i. En livsstil jag inte skulle byta mot allt guld i världen. Jag är så otroligt tacksam att mitt liv styrde in mig på dessa banor. Mycket slit, men oj, vad man får igen.
Dock är det svårt att arbeta och ha häst under den här delen av året så här pass mycket norrut i vår värld. Därför flyr jag. Det vore kul att kunna slå sig ner, köpa en häst att utvecklas tillsammans med. Men det får bli i framtiden.
Nu är det alldeles för kallt. Vi har hållit oss inomhus mestadels av tiden idag jag och Camilo, och nästa gång jag ska ut genom dörren är det för att traska upp till nattbussen och ta mig ut till Arlanda. Nästa gång jag ser solen gå upp är det igenom rutan på ett flygplan. Och luften jag får andas är densamma som jag gjorde under tre års tid innan jag flyttade hem till Sverige igen. Mitt älskade, älskade Barcelona. Det värker i mitt hjärta av längtan. Snart.. snart är jag där..

Inga kommentarer: