lördag 8 december 2012

Aeropuerto

Sitter just nu på flygplatsen och inväntar påstigningen ombord på planet ner till Alicante. Jag har en fyrtiofem minuter kvar att fördriva, men det gör mig absolut ingenting. Tycker det är mysigt. Mitt handbagage, som är det enda jag reser med, vägde lite för mycket.. så jag var tvungen att betala 50 euro eller - catching! - komma på någonting smart. Jag gick alltså in på toaletten, slängde ett par jeans som hade gått sönder ändå, klädde på mig ett annat par jeans och mina blåa chino-byxor över det, två par ridstrumpor, två linnen, en långärmad t-shirt, två stickade tröjor, en väst och en jumper över det. Två scarfar, en mössa och, tadaa, en hatt på det. Jag provade till och med att få på mig gympadojorna över kängorna, men där tog det helt stopp. Jag svettades som en gris när jag till slut kom fram till caféet här, där jag nu sitter med femtom fria internetminuter. Generöst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som lite mycket kläder för att vara i Spanien, men det är väl vinter där med... :)
/Sy

Michelle sa...

Jo, vinter är det.. men jag har gått i shorts hela dagen idag :)