lördag 22 december 2012

Ensaimadas

Det är den tjugoandra december. Vi har just suttit under de enorma träden och druckit kaffe och ätit ensaimadas. Bästa frukosten ever. Verkar bli en varm dag idag igen, så vi tänkte ta oss ner till stranden och doppa våra fötter och sola våra arma kroppar. Jag svär, jag skulle bada om jag bara kunde. Lite kallt är det, men bara tanken på hur det är i Sverige gör att det inte spelar någon roll.
Idag får jag sluta med mina smärtstillande, det tackar jag för. De ger mig sådan fruktansvärd magknip ibland. Jag kan även röra min högerarm mer, nu kan jag till och med klä på mig själv. Ha! Det du.

Snart julafton. Jag är med min Camilo. I solen. Min kropp läker. Jag får prata spanska. Det finns palmer. Och choklad-crossainter. Livet fungerar, helt klart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är einsamadas?
/Syvonne, Grödinge