tisdag 28 april 2009

Vitaminchock och honung i mängder

För jag tänker vara frisk nu. Tänker inte ens nämna motsatsen trots att jag känner mig inte helt på hugget för tillfället. Men mango, äpplen, honung, te och Esberitox ska fixa det här på ett kick. Tog det rätt lugnt med hästarna idag, ut över stock och sten. Fjärilarna flög runt som confetti i luften och skogen luktade skolutflykt.

Promenerade till stallet i morse och mellan tankarna på hur mycket jag älskar tidiga mornar och psykningarna mot mig själv att jag visst är kry som en nötkärna kom jag att fundera på att varje dag så vaknar vi upp till en ny värld. De människor som fanns här igår, är inte alla med idag och det har till och med ploppat ut en hel del nya. Vi andra där emellan förändras ständigt. Varje cell i kroppen förnyas med rasande fart och bara för att du tror att du alltid har varit på ett visst sätt betyder inte att du kommer att vara så för evigt. Du är bara den du vill vara.
Det finns ingen i världen som jag skulle vilja byta liv med. Kan inte säga att precis allt perfekt och guldglittrande hela tiden, men gud så trist det skulle vara.

2 kommentarer:

Helen sa...

Du är sååå klok!

Joel Alvarez sa...

En massa tankekraft vilja står bakom framgången..