onsdag 15 april 2009

Tokälskar tok-Pip

Jag är mör i kroppen som en ihjälbankad kycklingfilé. Var ute och jobbade i stallet i morse, mocka och motionera Falconi, för att ta mig in till vackra Djurgården (vinkar hej hej Grönan). Red där också, en bastant dam vid namn Madonna. Träffade Jenny, Kim, Isabelle och annat roligt folk. Åkte sedan ut till Pip, hon fick nya dojjor och tänkte ta det lugnt för att de inte skulle flyga av. Men det ville inte hon, fina fina lilla tokan. Så mycket häst i en sådan liten kropp.

Stod vid busshållplatsen i morse och det slog mig när jag såg bil efter bil åka förbi. I varje fordon satt en ensam man. Någon enstaka gång var det en kvinna bakom ratten, men inte många. Visst har jag hört förut att männen är mer miljöbovar än vad vi är, men har inte riktigt trott på att det är sant. Men visst är det så. Mer buss för penis-folket!

Inga kommentarer: