torsdag 30 april 2009

Taggad och pepp inför Nalen

Stallet avklarat och tänkte plinka ner några rader innan jag ska hem och vila upp mig inför kvällen. Falconi kändes otroligt trevlig idag, känns som att vi hittar takten mycket bättre nu när vi fick tips om att sänka tempot en aning. Toppen!
Den åttonde och nionde ska jag och Pip tävla inne på K1 och jag är laddad som sjutton. Ska bli roligt att få visa vad den tokan kan, om vi nu sköter oss vill säga.

Jag får inte in att det faktiskt redan är maj. Det är nu som livet är, vi behöver inte hålla ut längre. Vänta inte på att få börja leva, gör varje dag till en värd att hålla kvar hjärtat och plocka ut när du till slut sitter där med darriga knän och knappt kan ta dig mellan kaffekoppen och tofflorna i hallen.

Nu hem till mina stökiga tjugoåtta kvadrat och vänta in Helen. Vi ska fira värmen med champagne och stora vårskriket. Fira livet. För oss och alla andra som lever med oss här och nu bland skator, vårkåta hundar och blommande körsbärsträd.

Inga kommentarer: