måndag 10 november 2008

Tunga droppar blir till lockar

Jösses Amalia, vad det har vräkt ner under dagen. Rena rama stormen. Som tur var så var jag färdig med stallet och ridningen när det började som värst. Håret blir ju i alla fall lockigt och fint när det väl torkar igen. Satt på pendeltåget efter körlektionen och smålog åt alla människor som blev stressade och sura över att tåget fick stanna här och där på grund av stoppsignaler. Jag som tycker om att åka tåg och inte hade bråttom någonstans tog det piano, medan de andras mungipor hängde ner till golvet och suckarna blev bara högre och ljudligare. Innan jag skulle gå av stod en kvinna och väntade på min plats medan jag satte på mig jackan, hon blängde och tyckte jag var oerhört långsam. Jag sölade ännu mera och pillade med allt bara för att reta upp henne lite mer. Vad gör det för nytta att bara gå runt och vara grinig? Kanske tänker folk så att tiden går långsammare desto tråkigare man har, bara för att få ett så långt liv som möjligt?
Igår var Brita med mig ut till stallet för att träffa Jolly som hon ska rida lite då och då. Rackarns trevligt med sällskap, även om det kan vara mysigt att bara vara ensam med hästarna och filosofera.

Hittade en halvrolig sida om vad man borde ha fått för namn egentligen, tydligen skulle jag ha blivit döpt till Fiona. Sedan så var det tur att man inte föddes med snopp, då den valde fram namnet Gert åt mig. Inget fel med det, bara att jag känner mig inte som någon Gert.
http://www.svenskanamn.se/namn/namngenerator

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm.. mitt namn blev inger. Tack gode gud för att ariana fanns haha