torsdag 13 november 2008

Calles groda är sliten, men den lever

Har lyckats att undvika regnet varje dag den här veckan, det börjar alltid när jag är klar i stallet och är på väg till bussen. Men det är fruktansvärt geggigt och halt i skogen och omkring på vägarna nu, Willy och jag gled omkring som Bambisar på hal is (vad är Bambi i plural?). Men vad är lite regn och gegga, är det saker att bli irriterad på så har man det ganska bra.

Var ute på Berga igår och kikade runt. Jösses, det märks att det var ett tag sedan jag var där. Gick in i nya rid och upptäckte att där stod minsann körhästarna nu, tog mig ner till körstallet och där stod en black liten sak och tydligen var privathäst. Märkligt. Alla ridhästarna har fått ett nytt fint stall uppe vid svinhuset, det var sannerligen på tiden! Verkligen tjusigt med nya fina boxar och stor sadelkammare. Hälsade på gammelmännen Leo och Svarten som still going strong. Travstallet låg dock på sin vanliga plats och Calle hade fortfarande sin gose-groda som han fick av mig för flera år sedan. Smutsig och trasig, men hoppas han tycker om den ändå. Sedan gjorde vi i ordning Myzak för voltigeträningen och det visade sig att han faktiskt blivit en riktigt hygglig häst för sitt uppdrag. Eleverna var rätt duktiga de också, men uppvisningen på våra sista Berga-dagar kan de nog inte slå. Det kändes mycket märkligt att allt faktiskt var som vanligt i den stora bubblan man lever i, bara det att alla mina människor och vänner var utbytta.

Var inne i stan en sväng efter jobbet och bokade in nya tider i butiken. Måste ju få in mera slantar så att vi kan leva någorlunda anständigt där borta på Cuba. Vi sitter på samma flyg, vi sitter på samma flyg. Tusen år och tusen mil, vi sitter på samma flyg.. - Fast, det gör vi ju inte. Jag åker ju ner en hel dag före de andra.

Inga kommentarer: