tisdag 11 november 2008

Me he perdido

Har till och med lånat en gammal spanska-skolbok för att försöka få in detta vackra, men ack så kluriga språk i mina celler. Det fastnar lite i taget, men det går inte fort. Känner att jag behöver kunna göra mig förstådd där borta, så att man inte behöver gå runt och känna sig helt handikappad som jag gjorde i Bolivia. Det enda jag kunde säga där var Cuanto costa? och trienta y siete (vilket var mitt rumsnummer där vi bodde). Me he perdido betyder att jag har gått vilse och känner att jag kommer att behöva använda den meningen ett par gånger eller två.

Ska ut till Berga imorgon för att se hur de håller ställningarna i voltige-gruppen. De måste ju hålla traditionen levande, trots att gamle svarten inte orkar med längre. Han är verkligen en underbar häst som verkligen har humor, han var mer som en i gänget än bara en häst vi övade på. Alltid lite jobbigt att åka dit. Hem till Berga. Take me home, to the place.. I belooong.
Nu måste jag resa på mig och gå hemåt, börjar få träsmak i rumpan här på bibliotekets hårda stolar. Min dag var rätt så lik gårdagen, först jobba i stallet och sedan ut till Södertälje för ännu en körlektion med Kjelle. Rolig strutt, även om han är lite väl gubbig emellanåt. Tror att de vet bäst och avbryter en då och då. Orkar inte bli arg, utan försöker bara lära mig så mycket som möjligt.
Mot hemmet som gäller nu efter att promenera över till Björn låna till mig ytterligare några filmer av honom. Skönt att ha någon så nära, nästan lite internat-känsla över det när man bara kan gå över när man känner för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, Berga...