torsdag 20 november 2008

Cred direkt


Köpa nytt busskort? Ääh.. orkar inte nu. Jag gör det imorgon istället, tänkte jag. Lär du dig ingenting av dina misstag, kära Michelle?
Två smågrabbar sitter snett framför mig och snackar fotboll och grymma tv-spel. De plingar och stiger av vid nästa hållplats, jag har en till att åka. Den ena pojken glömmer sin ryggsäck varav jag sliter åt mig den och bankar på rutan, ber chauffören vänta och hoppar ner mot dörren. Håller på att krocka med en man som har ett välbekant kort på sitt bröst. Killen tar sin väska och lommar iväg. Efter någon sekund klickar det till bland hjärncellerna - BILJETTKONTROLLANTER - och jag utbrister "Nämen oj! Är vi redan i Huddinge" och skuttar av med ljusets hastighet. Bakom hör jag någon säga "Vänta lite..", men jag är redan på väg bort i mörkret. Ha! Nära ögonfransarna där! Blev som en liten belöning att jag klarade mig för att jag var godhjärtad nog att stoppa bussen åt grabben och hans väska.
Ja. Jag SKA köpa nytt busskort imorgon.

1 kommentar:

Joel Alvarez sa...

ibland händer det...
:)