lördag 3 juli 2010

Back were I belong

Vaknade upp och insåg att jag slocknat ovanpå alla sängkläderna på bredden i min stora säng igår kväll med hans tröja i min famn. Har precis ätit chokladcrossianter till frukost och dricker ört-te, huvudvärken från gårdagens flygtur och obefintliga sömn börjar att släppa. Att jag nästan missade planet hem på grund av slarv från min hjärna förstår jag inte, då jag anser mig vara en rätt så rutinerad flygare vid det här laget. Men nu är jag äntligen här igen, tog precis en runda runt stallarna och närainpå allt verkar vara som det var för en vecka sedan. Förstås, Nevat och Turyn´s boxar är tomma då en av dem är avlivad och den andra såld till Sverige.

Det känns som att alla band som fortfarande höll mig kvar mentalt i Sverige har jag nu klippt av med en vass sax och kan numera koncentrera mig helt på att leva här. De sista bitarna av mitt gamla liv som jag höll i ett järngrepp har jag släppt och det känns nästan som en slags återfödelse. Jag är inte samma person jag var då, utan en mycket bättre. Lugnare. Stabilare.

Ingrato trampar otåligt och högt efter frukost, fåglarna kvittrar som galningar och flugorna kryper runt på benen. Härligt att vara tillbaka.

Yael Naïm - New soul

Inga kommentarer: