fredag 9 juli 2010

Love 2.0


Solen är gömd bakom molnen så det är inte lika hett som igår och det är en typiskt vardaglig dag idag, en helt normal arbetsdag. Och jag älskar det. Jag som annars alltid längtar någon annanstans är så lycklig över att kunna känna mig så tillfreds med en helt ordinär dag som denna.
Nena har blivit så fantastiskt mycket bättre på sistone. Jag tror att kombinationen mellan min träning och Joseps ridning är perfekt för henne. Hon har inte lyft framhovarna från marken på ett bra tag nu, samma häst som stegrade sig elva gånger första gången jag satt på henne. Lilla grå tokan.
För att inte tala om Ingrato. Han är fortfarande inte så enkel eller perfekt, men om jag tänker tillbaka på hur han var när jag började att rida honom är det en enorm skillnad. Jag försöker att släppa ut honom i paddocken så mycket som möjligt så att han får röra på sina muskler och sina stela ben och även skritta ut ett bra tag innan och efter ridpassen. Jag tror att det gör mycket för honom. Mitt hjärta har en förmåga att fästa sig vid dem som ingen annan tycker om och behöver hjälp för att skina som de förtjänar att göra. Han är som han är på grund av människans misstag och brister och kan jag göra något för denna själ så gör jag det.

Damien Rice - Cannonball

Inga kommentarer: