söndag 4 juli 2010

HETTA - med de stora bokstäverna.

Sitter och baddar pannan med en ispåse, jag tror att jag skulle kunna steka ett ägg på valfri del av kroppen för tillfället. Hästarna svettas bara de står i sina boxar och hunden vägrar att äta. Fast det där att man äter mindre när det är varmt verkar inte min kropp ha uppfattat, jag har smällt i mig chokladcrossianter så det står härliga till. Nu ser jag att molnen tornar upp sig enorma och mörka vid bergen, så jag misstänker starkt att det är ett mindre eller större oväder på väg in.

Efter mitt Sverige-besök har jag fått känslan av att ett nytt kapitel i mitt liv har tagit sin början. Jag kan släppa allt det gamla och bara hänge åt mitt liv jag har här i Barcelona. Jag behöver inte längre fundera på hur livet hade sett ut om jag stannat i Sverige eller vad jag har förlorat. Vad jag har upplevt är vad jag har upplevt och det har gjort mig till den jag är och anledningen till att jag är där jag är. Jag ska göra som han har gett mig rådet att göra, jag ska sluta grubbla så mycket på det förflutna och bara kasta mina ögon i den andra riktningen. Han har bett mig så många gånger att släppa mina spärrar och mina rädslor, sådana som jag trodde mig inte längre ha. Men efter att ha blivit pushad framåt fanns det tankar och känslor i mitt inre som bad mig att hålla i mitt gamla sätt och mitt gamla jag för kung och fosterland. Det gäller att våga ta det sista steget över stupet och tro benhårt på att man faktiskt kan flyga. Det finns inget annat sätt.

Stateless - Bloodstream

Inga kommentarer: