måndag 5 juli 2010

En dag att vara lycklig på

Vaknade tidigt och red Ingrato innan solen ställer sig för högt, men smet in till mig nyss då gården har invaderats av ridlägerungar. Till råga på det kom bägge veterinärerna och av någon anledning så blir det alltid så att jag får arbeta när de kommer även om jag är ledig. Så jag säger tack och hej och smyger in till mig och dricker kaffe istället. Ska upp till Carrefour strax och inhandla diverse saker tills min Zorro kommer tillbaka efter sin trip till England. Äntligen.


Världens härlighet är förgänglig,
och det är inte genom den vi ska mäta vårt liv,
utan genom valen vi gör när vi följer vårt levnadsöde,
tror på våra utopier
och tror på våra drömmar.
Vi är alla huvudpersoner i vårt eget liv,
och det är ofta de anonyma hjältarna
som lämnar efter sig de djupaste spåren.


Paulo Coelhos tal när han blev invald i den
brasilianska litterära akademin


Inga kommentarer: