måndag 1 mars 2010

Work it out

Jag väljer att se det så här. Hjärtat är en muskel, eller hur? När vi tränar kroppen bryter vi ner musklerna, för att de åter ska kunna byggas upp - ännu starkare än förut. Hjärtat har också muskelceller, visserligen inte samma slags fibrer som i övriga kroppen, men ändå. Varje gång jag väljer att hamna i dessa förbannade situationer, bryter jag ner hjärtat tills det gör fysiskt ont. Men som allt för många har skrivit låtar och sånger om - att varje gång gör det bara muskeln starkare. Byt ner, bygg upp, bryt ner, bygg upp och så vidare. Jag kan se det här som en slags träningsvärk. Men så finns det ju de som väljer att aldrig träna igen bara för att det var för jobbigt och smärtsamt. Kanske får konvertera över till dem istället.

1 kommentar:

Helen sa...

Det är oftast värd all jävla träningsvärk, jag lovar! Jag hade den i 7 månader!