söndag 7 mars 2010

Idag kommer aldrig bli idag igen

I morse var det spekulanter här för att titta på Bolero. Det är förjäkla dumt att förälska sig i en häst på ett försäljningsstall, men kan bara inte låta bli. Jag hoppas att de inte tyckte om honom för mycket, eller att de hittar en bättre någon annanstans. Men det är svårt att inte inse att han är en helt underbar individ. Men någon gång försvinner allt, förr eller senare. Det handlar om att uppskatta det och de man har just nu, gör man inte det så går man miste om så mycket mer när de inte längre finns där.
En mycket, mycket nära vän till mig dog precis innan jag tog mitt pick och pack och flyttade till Spanien. Jag insåg att jag inte förklarat för honom hur mycket han betydde för mig och hur tacksam jag är och har varit över att ha honom i mitt liv. Han har hjälpt mig igenom så mycket och nu är det försent för att tacka. Men jag hoppas, hoppas innerligt att han förstod det på något vis i alla fall. Det jag vill få fram är att man måste agera NU. Inte imorgon. För en dag existerar inte imorgon. Det må vara en klysha och har sagts många gånger förr, men ta vara på dagen. Säg till dem du älskar hur mycket de betyder. Njut av ögonblicket och kasta bort alla dåliga känslor. Sekunderna är för dyrbara för att gräma sig över småsaker. Allt vi har är här och nu. Idag.

1 kommentar:

Helen sa...

TACK! Precis vad jag behövde läsa just nu! <3