tisdag 16 mars 2010

Brev till min vän - c/o gud, himlen

Hej Lasse.
Ska börja med att säga att jag saknar dig och att jag hoppas att du du blir väl omhändertagen där uppe. Att det finns tokiga hästar att köra där också, att de spelar vinyl på radion och att maten är lika god som Kickis tårtor och pajer. Jag kan glädja dig med att säga att mitt liv är oerhört fint just nu, jag har det underbart här i Barcelona. Jag tror det nästan är lika bra som där du befinner dig. Kan måhända vara så att jag glömde att tacka dig för all den hjälp du har gett mig, så dumt.. Men kanske letar du dig fram till min blogg och ser detta. Kanske finns det inte datorer, men om jag upprepar orden i mitt hjärta kanske de transporteras uppåt mellan molnen in i atmosfäreren.
Jag kan inte tänka mig att häst-Stockholm fungerar lika bra utan dig. Vem ska nu gorma på alla oansvariga människor på tävlingar? Vem ska nu vara allas hjälp i ryttaralliansen?
Så tack igen, min kära vän. Tack för allt stöd, tack för Pip, tack för att du alltid har varit där för mig. Kanske om jag åker till västerhaninge och väntar tillräckligt länge vid stationen, så kommer du och plockar upp mig i din stora bil som vanligt.
Nu ska jag hoppa i mina ridbyxor och ha en underbar dag i solskenet och leva det liv som du har hjälpt mig till.
Hälsa alla som förtjänar det.
Kramar från din slarv-maja

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avundas din förmåga att publicera underbar artikel - ville bara säga att jag gillar det här!