fredag 26 mars 2010

Frihet som det ska vara

Stod för ett tag sedan och longerade Romeo och helt plötsligt slog det bara till - en total känsla av frihet. Jag har valt det här livet. Jag har valt bort bitar som luktade fisk och tagit mig efter mycket om och men hit där jag är nu. Jag har frihet att stanna här, jag har frihet att ta mig vidare imorgon om jag så vill. Jag har inget som håller mig kvar egentligen, det är ingen knussel och pyssel om jag skulle vilja fly utan kan packa ner allt jag äger i min väska och gå dit näsan pekar. Men nu är livet så fint att jag vill välja mitt liv som det ser ut precis nu.

Frihet definieras mer formellt som "rättigheten att utöva och utveckla självbestämmande utan begränsningar".

Utan begränsnigar. Det kan bara bli så stort som du vill. Livet alltså.

1 kommentar:

Helen sa...

Sånna här inlägg älskar jag. Tummen upp!