måndag 5 november 2012

I´m trying hard to not get into trouble, but I got a war in my mind

Jahapp. Här trodde man att man skulle få sig en lugn vecka bland hästarna, men behövdes tydligen inne i butiken imorgon. Jag får gå upp tidigt i ottan så att jag hinner rida ett par hästar innan jag ska in och brottas med kassa-apparaten och busiga små hundar som hellre vill nosa runt än att prova täcken. Om det blir dåligt väder kan jag i alla fall få känna lite skadeglädje, mohaha. Skämt åsido.. jag tycker om att gå omkring och fixa där bland alla de alla fina nya tränsen som doftar underbart nytt läder, Pikeur-ridbyxorna som man vill ha allihopa och allt annat sånt där som man bara mååste ha. Jag får hålla fingrarna i styr om jag ska kunna åka någonstans överhuvudtaget i vinter.
Jag får se hur länge jag kan hålla mig borta från Sverige nu. Den kyla som kommer instormandes kanske en annan värme kan väga upp.. suck. Livet är inte alltid så enkelt. Väldigt sällan faktiskt. Inte trodde jag att det skulle bli såhär.

Mina fina små gick fint idag. Jerrmarus hovar verkar bra och han travar på med mer schvung nu, även om det är lite vingligt. Det blir bättre med tiden och lite mer muskler. Jirinka skrek lite på sina bästa vänner, men hon förstår väldigt snabbt det här med eftergift i nacken. Jerzy gjorde ett par bocksprång av ren och skär glädje, jag tillät några stycken, men när jag såg bakbenen i ögonvrån så fick jag säga till lite. Men med kärlek i hjärtat. Finaste hästarna.


Inga kommentarer: