onsdag 9 juli 2008

Keep on running

Helt plötsligt, utan förvarning - så blir man ledig.
Halleluja? Vad gör man då?
Klart att det alltid finns någon att umgås med, alltid någon häst att rida, alltid någon stökig vrå att rensa upp i. Men när det kommer sådär utan att man hunnit planera något så blir jag alldeles nervös och lite smått panikslagen.

Igår var en märklig dag. Vaknade, åt frukost, lyckades för en gångs skull somna om, åt lite igen, gick till biblioteket för att knappa lite dator och bläddra i spännande böcker, sprang en kortis, somnade ännu en gång (vad har det tagit åt mig), åt lite till när jag vaknade och sedan kände jag att jag var tvungen att ta tag i mig själv om jag skulle få något gjort. Så jag rensade en del på mina 28 kvadrat och tog mig sedan i mina löparskor igen. Hamnade i ett villaområde jag inte ens visste fanns där bakom kullen. Barnen hoppar på studsmattorna och äter sina glassar. Bah, om de bara visste.
Orkade inte sitta hemma i min håla, så Marre och jag tog en tur in till den kungliga hufvudstaden. Sist jag såg honom var på flygplatsen i Bolivia, så det var verkligen kul att träffas igen. Vi kikade på en utställning om dumroliga skyltar i kungsan och promenerade längs med skeppsbron genom slussen och medis fram till söder. Han berättade att de cyklat ner från Coroico flera gånger. Huga.
Det som är så skönt med honom är att han förstår precis vad jag menar när jag berättar att jag får ett sug i magen när jag ser en reseväska med en flygetikett på eller när jag förklarar att jag måste iväg från Sverige snart igen.

Är hemma hos min kära syster just nu. Var inne en sväng på Grönan men vi valde helt fel dag då alla barnfamiljer också kommit på samma idé. Åkte extreme, poppen och våran gamla favorit rock-jet (kan ni föreställa er att vi sprang runt där med våra guldband när vi var små, stackars grönalundare). Vi pallade inte med alla skrikande ungar, så vi köpte sallad och satte oss i den närbelägna parken. Hann precis på 47:an innan det började falla från ovan.
Ska bli skönt att hoppa i de röda kläderna igen imorgon och känna att man gör någon nytta.

Inga kommentarer: