lördag 12 juli 2008

Att göra en papegoja av en fjäder

Hem från jobbbet.
Sussa en stund.
Och så tillbaka. Och tillbaka.
Men jag klagar inte, det är skönt att arbeta, vara igång. Man hinner inte tänka så fruktansvärt mycket då.
Håller på att läsa en bok om den gamla staden Pompeji. Det är rätt så fascinerande hur de redan för flera tusen år sedan hade ett så komplett och fungerande samhälle. Vilket som är ännu mer spännande är att vi ännu idag inte får det att fungera bättre än vad det gamla romarriket lyckades med. Deras politiska styre fungerade way to far så mycket enklare än hur våra klantskallar leker med vårt land. Mjupp.
Fast vi har å andra sidan inga blodiga gladiatorspel, så det går kanske på ett ut.
Fututa sum hic.
Det är latin och betyder "Här har jag blivit påsatt".
Tänk att man lär sig något nytt varje dag.

I natt hade jag en papegoja.
Åh, vad jag älskade den papegojan.
Jag blev sorgsen på riktigt när jag vaknade och insåg att jag var vaken och inte sov och inte hade någon pippi.
Jag måste ta mig tusan skaffa mig en papegoja.

Inga kommentarer: