onsdag 18 juni 2008

Vågor i luften som berör

Guld! Har fått ett nytt musikprogram nedladdat och jag hittar musik som jag glömt att jag älskade, men varje cell i kroppen ryser så att nästan membranet faller sönder. Har suttit här sjukt länge nu och bara lyssnat och blivit berörd av alla låtar som man förknippar så starkt med ett gammalt minne eller någon person..

Jösses. Vart ska jag börja..
Red hot chili peppers - The zephyr song
The Sounds - Night after night/Ego/Painted by numbers
Bo kaspers orkester - I samma bil
Anna Ternheim - Shoreline/Better be
Eleven fingers - One thing
Jason Mraz - I´m yours/Life is wonderful
Tiger Army - Afterworld/In the orchard
Elvis Perkins - While you were sleeping
Babyshambles - Kilimangiro
Jack Johnson - Better together
White stripes - Seven nation army
Coldplay - Fix you
Galaxy - Fell in love with an alien
Mando diao - Ochrasy
Led Zeppelin - Kashmir
Amy Winehouse - Back to black/Fuck me pumps/Will you still love me tomorrow
Johnny Cash - Hurt
Staffan Hellstrand - Lilla fågel blå
Def Leppard - Pour some sugar on me
Goo Goo Dolls - Iris/Big Machine
Michael Bublé - Home
Niclas Wahlgren - För din skull
Oasis - Champagne supernova/Some might say/Dont look back in anger
Broder daniel - Whirlwind
Christina Agiulera - The voice within
Elvis Presley - Jailhouse rock/Hound dog/Blue suede shoes/That´s all right
Creed - One last breath
Lisa Ekdahl - Ljudlöst och salt/Ge det om du kan/Korsförhör mig/Du var inte där för mig
Alannah Myles - Black velvet
Bob Marley - There she goes/Three little birds/Buffalo soldier
Sweetbox - Everythings gonna be alright
Damien Rice - 9 Crimes
My chemical romance - Welcome to the black parade
Celine Dion - Think twice
Takida - Curly Sue/Broken
Nikola Sarevic - My aim is you
Michael Jackson - Speachless/The way you make me feel
Helen Sjöholm - Du måste finnas
Nirvana - Lithium/In bloom
David Gray - This years love/Sail away
Green Day - Good Riddance
James Morrison - You give me something
Tokio Hotel - Durch den monsun/Rette mich/Heilig
Jewel - Foolish games
Bob Hund - Tralala lilla molntuss
Kiss - Crazy crazy nights
Emilia - Big, big world
Janis Joplin - Piece of my heart
Kent - Ett tidsfördriv att dö för/Kräm/Utan dina andetag/Innan allting tar slut
Tim McGraw - Please remember me
Enrique Iglesias - Addicted
Queen - The show must go on/No-one but you/Too much love will kill you
Diana Ross - If we hold on together
The libertines - Cant stand me now/Last post on the bulge

Och av Håkan och Lasse är det så många låtar som betyder så mycket att jag måste skriva upp dem allihopa
Lasse Lindh

Svenska hjärtan
Ingen vind kan blåsa omkull oss nu
Vilse i det svarta
Du behöver aldrig mer vara rädd
Varje litet steg
En högerkrok och riktigt blod
Kom K
Du kommer aldrig vara ensam
Satan vad ont det gör

Håkan Hellström
Nu kan du få mig så lätt
Gårdakvarnar och skit
En vän med en bil
Hurricane Gilbert
En midsommarnattsdröm
Brännö serenad
Klubbland
Kom igen Lena
Känn ingen sorg för mig Göteborg
Ramlar
För sent för Edelweiss
För en lång lång tid
Himmel blå himmel blå
Det är så jag säger det


Likaså med Winnerbäck
Om du lämnade mig nu
Elegi
I Stockholm
Kom ihåg mig
Solen i ögonen
Ingen soldat
Aldrig riktigt slut
Hjärter dams sista sång
Kom änglar
Söndermarken
Dom tomma stegen
Timglas
Brustna hjärtans höst
Stackars

Oj då.. nu börjar solen gå upp. Dags att sussa.

Inga kommentarer: