tisdag 17 juni 2008

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig

Ledig?
Vad pysslar man med då egentligen?
Röjde upp i min håla och begav mig till stan för att försöka få någonting i magen. Hade en underlig känsla av att någonting var fel, dubbelcheckade i kalendern - och visst sjutton var det tomt. Wohow! Tänkte att jag kanske hade fått ett hjärnsläpp och missat att jag hade lovat bort mig någonstans till någonting.

17 juni . Islands nationaldag. Grattis på er.
Det var nästan exakt fyrtio år sedan en viss snubbe bestämde sig för att göra comeback. Tur var väl det, annars hade väl inte världens riktiga kung återerövrat tronen. Det kommer aldrig att bli sådan sjuk hysteri kring en enda människa som dagens gamlingar fick uppleva. Gosh, tänk om man fick kastas tillbaka i tiden. Om så bara för en dag.. oohh.. You shouldve heard those knocked out jailbirds sing.
Lets rock, everybody, lets rock.
Everybody in the whole cell block
Was dancin to the jailhouse rock.

Inga kommentarer: