söndag 3 februari 2008

A hell of a carneval

Hela helgen ar det fullt med karnevaler har i Bolivia, sa aven har i La Paz. Idag var det barnens tur att kla ut sig, och jag maste saga att de hade anstrangt sig till det yttersta med att gora alla mojliga fantastiska kreationer. Vi sprang runt dar och fotade, fick aven lov att vara mitt i karnevalstaget da de trodde att vi var press med vara fina kameror.
Efter ungarna hade gatt langs med hela pradon sa brot halvetet los. Aldrig varit med om maken till vattenkrig, folk stod och salde vattenballonger och en slags skum i flaskor man skulle spruta ner varandra med. Vi flog upp till hotellet och lamnade vardefulla saker, fyllde vara vattenballonger och gav oss in i kriget. Har inte haft sa roligt pa laange
Jag ar ju faktiskt bara tjugoett *vissel vissel*. Men faktum ar att det var folk i alla aldrar som var med och krigade. Sag till och med en farbror med kapp med en flaska i hogsta hugg. Av nagon anledning ar det oerhort roligt att spraya ner turister, sa jag var alldeles dyngsur och full med skum. Alla skrattade nar de sag oss och man horde hur de sa "stackare". Men det gjorde mig inget att vara blot, men efter jag hade fatt sprayen i ogonen for sjuttonde gangen sa borjade det svida oerhort och kunde knappt se. Fick skolja ogonen hos sjukvardarna och sedan ga upp och lagga mig i morkret pa hotellet. Lite trist att det skulle sluta sa, men det var det absolut vart!

Inga kommentarer: