onsdag 20 februari 2008

Det ska va gött å leva..

En bäddsoffa ska jag ha. Så att alla som vill får stanna över och hålla mig sällskap. Mina böcker i hyllor längs väggen, många foton på lilla vit och mat i kylen. Då klarar jag mig.
Ska bli så skönt att landa någonstans. Äntligen. Alla de ställen jag har bott på de senare åren har jag haft åtminstone en tredjedel av mina prylar fortfarande nedpackade. Alltid redo att flytta vidare..
Att man alltid fastnar på något vänster vid den här apparaten. Borde ju ha gått och lagt mig för ett bra tag sen, ska upp med tuppen (två timmar före faktiskt) och jobba i stallet. Tycker det är skönt att ha mycket att göra, förstår inte de människor som går hemma hela dagarna. Hur orkar de? Skulle börja klättra på väggarna efter bara någon dag.

Kom och tänka på en sak som Robert sa i Cassadaga. Han såg mig arbeta med barn, i någon form av lärande. Vad gör jag på nya jobbet? Har lektioner och skötarkurser för ungarna som rider där. Jag tvivlar inte längre på att det finns människor med ett sjätte sinne.

Inga kommentarer: