fredag 4 januari 2013

Surfa på en soffa

Ibland lönar det sig att offra en del av sin tid och sin energi för andra. Jag är medlem på en sida som heter couchsurfing, och den går ut på att resande människor får låna en säng eller soffa hos någon i den staden man besöker. I somras lånade jag ut hela min lägenhet till två Barcelona-bor som hade skrivit till mig på just den sidan, eftersom jag hade alternativen att bo hos Tim eller ute i stallet. Jag gav dem fribiljetter till Grönan och lät dem stanna hos mig som de ville. Utan att förvänta mig någonting som helst tillbaka. Men nu när det krisade sig här med pengar, nämnde jag det för Manuel som bodde i min lägenhet, som då erbjöd sig att låna ut ett rum hos sig i Terrassa som ligger en bit utanför Barcelona. Det tackar vi för. Karma strikes back.

Inga kommentarer: