söndag 6 januari 2013

Rullar fram

Bor vi med världens underbaraste familj eller gör vi? De göder oss något så otroligt att nu får man faktiskt vara ganska bestämd om man inte vill ha mer att äta eller dricka. Igår var vi nere och tittade på kungarna som gick i karnevalen igenom Terrassa. En liten flicka satt på sin pappas axlar och försökte förbrilt med en tygväska fånga de godisar som de kastade ut bland folket. Hon hade inte så tur med sig, så jag slängde i de som jag och Camilo plockade upp omkring oss.
När vi kom hem hade -tada! - kungarna varit där och lämnat presenter till familjen, och till min stora förvåning även till mig och Camilo. Blev uppriktigt överlycklig för den fina halsduken jag fick, och Camilo för sin FC Barcelona nyckelring. Sötaste familjen ever. Efter det blev det mer mat (som att mega-paellan till lunch inte var nog). Kött, kräftor, bläckfisk, bröd, patéer, Callo (en slags köttgryta), chips (ja, man brukar ställa fram en skål på matbordet) och gud vet vad. Proppmätt blir man i alla fall. Och på det frukt och turrón till efterrätt. Sen kom det fram whisky, rom och annat i flytande form. Herregud. Jag spricker, tänkte jag.
Man svälter ju inte i all fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha det var lite annan mat en vad det var du värmde i micron på Hammarby :) Hoppas få se dig i stallet snart! Kram Jane