måndag 7 september 2009

Nar du far ovantat basok

Imorse knackade Medardo pa dorren, pekade upp mot stallet och forsokte forklara pa spanska. Men jag begrep faktiskt inte mycket. Vada sadlar, trans, ivag? Men nar vi gick upp till stallet och jag sag att Aurelios dyra tavlingssadlar, trans och en massa annat var borta forstod jag att vi maste ha haft besok inatt. Sa javla lagt!(men inte lika lagt som glocalnet). Skamt asido. Vi tror att det ar en kille som varit har ett par ganger och sagt sig vara intresserad av rida. Men inget ar helt hundra. De hade lamnat vara sadlar som vi anvander till unghastarna, men tagit stigbyglarna fran dem. Por que!? Kastrering av varenda javla sadeltjuv, sager jag bara.
Det faniga ar att jag har haft sa svart att sova varje natt att jag mer eller mindre varit vaken till och fran hela natterna. Ibland varit ute pa en promenad. Men just denna natt, nar jag borde ha varit uppe sa sov jag som en stock.

2 kommentarer:

Helen sa...

Usch, så jävla trist. Stackars ägaren :(

Joel Alvarez sa...

Börjar bli höst här.. Vill ha mer sommar!