onsdag 2 september 2009

La vida es muy, muy bueno

Nu ar David tillbaka fran sin semester hemma i Ungern och vi ar nastan fulltaliga i stallet igen, om bara Ivan vill bli frisk snart. Han fick aka in till sjukhuset haromdagen, sa jag och Linnea fick ta och bade rida alla hastarna och fixa stallet hela helgen.
Idag har jag varit helt hog pa livet, var varldens harligaste stamning i stallet imorse och alla mina forsta hastar gick toppen. Men sa tyckte Aurelio att jag skulle hoppa Little Dream, men hon maste ha statt och pimplat energidrycker hela natten for hon gick som ett jehu. Vi fightades lite hon och jag, men Aurelio sa till mig att bara lata henne ga. Sagt och gjort, jag tror att vi galopperade runt dar i minst en halvtimme innan hon ens saktade ner pa farten. Mina ben varkte och jag ville bara rinna av hasten i mitt svett. Men da skulle det hoppas! Lag dar och rullade runt i galopp minst en halvtimme till. Behover jag ens namna att vi var ratt sa sjoblota bagge tva after det?

Inga kommentarer: